На сцена без декори, само с няколко ориентировъчни знака на пода и актриса - сценичен мениджър, която прави аудиоописание - тази година на театралния фестивал в Авиньон, Франция, ще се играе "сляпа" версия на Чеховата "Чайка" с трупа от незрящи испански актьори, предаде АФП.
„Дни на индийската култура“ ще бъдат закрити в София на 16 август, съобщават от индийското посолство у нас.
На лятната сцена в Борисовата градина ще гостува танцова трупа от Индийския съвет за културни отношения. „Трупата, ръководена от Арупа Лахири, е специализирана в индийския класически танц от Южна Индия – бхаратанатям, който се отличава със сложна игра на краката, изразителни жестове с ръце и пищни костюми, често изобразяващи истории от индуиската митология“, разказват организаторите от Индийския съвет за културни отношения и Индологическа фондация „Изток-Запад“.
По думите им танцът съчетава ритъм, музика и разказване на истории по високо стилизиран начин. Гарги Бябарта, Дидхита Сингха, Майури Шом, Срадхасри Брахмо, Сангита Банерджи и единственият мъж в трупата
Джаз изпълнителят Васил Петров ще открие 20-ия Есенен салон на изкуствата "Пловдив 2024", съобщиха от отдел "Култура" на Община Пловдив.
Официалното откриване е на първи септември на Античния театър с концерта на музиканта „30 години в музиката. The Best of Васил Петров“.
Форумът е най-големият културен формат под тепетата, който обединява в себе фестивали и събития от всички жанрове – музика, театър, танц, литература, визуални изкуства, изложби, арт инсталации и много други.
Традиционен организатор на салона е Община Пловдив в партньорство с културни институти, творчески гилдии, културни оператори и многобройни артисти.
С концерта си в Пловдив Васил Петров отбелязва три десетилетия на сцена. По този повод той е подготвил за почитателите на романтичната музика специална вълнуваща програма, включваща избрани песни от широкия му репертоар, п
Преценявам творчеството си в тонове, казва в интервю скулпторът Иван Русев, който се прочува с огромните габарити на работите си. Днес творецът навършва 70 години и по този повод публикува материал за личността и творческите му постижения.
ПРЕДПОЧИТА ТРАЙНИТЕ МАТЕРИАЛИ
Иван Владимиров Русев е роден на 1 юли 1954 г. в София. През 1979 г. завършва Художествена академия в София, специалност скулптура, при Величко Минеков. От 1979 г. е преподавател по скулптура в Средното художествено училище по приложни изкуства в София. Работи кавалетна и монументална скулптура. Предпочита трайните материали, предимно камък. Създава тематични композиции „Морски рак“ (1979), „Възпоминание“ (1979), „Следа от миналото“ (1980), „Седяща птица“ (1981), „Грифони“ – декоративно оформление на фонтан в Шумен (1981). Негови творби притежават Националната галерия, Софийската
Новата песен на Тино – „Дишай“, е първата съвместна работа между младия български изпълнител и украинския музикален продуцент Томаш Лукаш, съобщават от „Орфей мюзик“.
В края на лятото на 2022 година, Тино създава текста и музиката на първата версия на песента, която звучи по неговите концерти. По реакцията на публиката певецът решава това да е неговият следващ сингъл, но и вече го терзае нуждата да развие новото звучене, което е в главата му и типично за него отново да покаже всеизвестното си умение да пресича стилове.
„Идвам от алтернативната клубна сцена и свирене в група с барабани и китари, но последните години у мен все повече взима превес електронната музика – и като слушател, и като изпълнител, и като автор", казва Тино.
Запознава се с украинския музикал
Изложбата „Въздух. Вода. Земя. Огън“ чрез живописни изображения прави ретроспекция на етапите на „Голямото пътешествие“ на Европа, (Grand Tour), от 18-и век в Южна Италия, изминато отново от неаполитанската художничка – Адриана Пинятели Мангони.
Проектът ще бъде представен на оградата на резиденцията на италианското посолство на софийската улица „Париж“ от 5 септември до 20 декември, съобщават от посолството.
Авторката, в сътрудничество с Антонело Мильоци и Марко Марота, изминава очертания от огъня маршрут на активните в наши дни вулкани. Започва от Флегрейските полета и Везувий, преминава през подводната в голямата си част дъга, включваща активните вулкани на островите Стромболи и Вулкано, и накрая завършва с Етна.
Изображенията се
"В пиесата на Чехов героите сякаш търсят изгубен рай, с амбиции, по-големи от силите им. Струва ми се, че тези герои много добре съответстват на трупа от незрящи актьори", споделя Чела де Ферари, по време на репетиция в Мадрид.
"Незрящата" версия на "Чайка" ще се играе от днес на фестивала в Авиньон.
Свикнала да работи за приобщаване, след като вече е поставяла "Хамлет" с актьори със синдрома на Даун, перуанската режисьорка се е заела с постановката на друга прочута пиеса с доста необичаен състав - сред дузината актьори от трупата от Националния драматичен център в Мадрид виждат само двама.
Останалите са незрящи или само с 10 процента запазено зрение.
Въпреки това на сцената няма бели бастунчета или тъмни очила, с изключение на плажна сцена. Публиката не вижда нищо, освен огън. Кои са тези, които виждат? Кои са незрящите?
Чела де Ферари се заиграва с предразсъдъците.
Актрисата - сценичен мениджър Макарена Санс, със слушалки с микрофон на главата и бележник в ръка, обяснява, че иска да "направи невидимото видимо". Тя е тази, която разказва на публиката за мебелировката и отсъстващите декори, преди да опише зрителите на трупата.
Трупата е имала на разположение само 38 дни за репетиции и е трябвало прецизно да усъвършенства сценографията, която включва няколко сцени на групова хореография, както и сцени, поставени на техно музика в стила на Стромай или в караоке "делириум".
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.
Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България.
Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите.
„Призрачни хоризонти“ на Клеменс Бер се разгръща едновременно в галериите Пунта и Поста и в двора на Гьоте-институт в София. Отправна точка на работите, инсталациите и обектите, е идеята за руини, не само като останки от нещо отминало, а и като изкуствена структура („фалшиви руини“), романтизираща миналото“, разказват от екипа.
Те отбелязват, че при първото си посещение в София художникът е заинтригуван от историята на хотел „Арена ди Сердика“ (срещу „Гьоте инстит
Античният съд от бронзовата епоха, счупен от четиригодишно дете в Израел, е поправен и отново е изложен в музея в Хайфа, съобщи АП.
През миналия месец семейство от северната част на страната е посетило музея. Най-малкият им син е счупил вазата в изложбената зала.
Алекс Гелер, бащата на детето, каза, че синът му, най-малкият от трите деца в семейството, е извънредно любопитен.
Вазата се намира в изложбената зала в музея в Хайфа от 35 години без защитно стъкло според желанието на основателя на музея.
Експерти са използвали 3Д технология, видео с висока резолюция и специално лепило, за да реконструират съда. По-малко от две седмици, след като е бил счупен, съдът е изложен отново в музея. Лепенето е оставило малки пукнатини и има няколко липсващи парчета, но въпреки това вазата е все така впечатляваща.
Единствената разлика с
Изложба „Художници в джаза“ бе открита в рамките на Международния джаз фестивал „Доктор Емил Илиев“ в Боровец.
На събитието присъстваха генералните директори и БНР - Кирил Вълчев и Милен Митев, както и кметът на Община Самоков Ангел Джоргов.
В експозицията са включени произведения на шест български художници - Захари Каменов, Стоян Цанев, Светлин Русев, Стоимен Стоилов, Милко Божков и Георги Георгиев.
„Това са работи, които са притежание на две самоковски галерии. Едната галерия е „Масларски“, в лицето на Иво Масларски, а другата е „Ретро арт галерия“, моята“, посочи Георги Георгиев, който е и автор в експозицията.
По думите му такава съпътстваща изложба се открива за първи път в рамките на джаз форума в Боровец. С „Художници в джаза“ имаме за цел да покажем едни малко по-абстрактни, малко по-свободни работи, защото джазът е музика, която е малко
Симфониета - Шумен изнесе концерт на открито на Шуменската крепост под надслова "Танго под звездите”. Той беше последният за оркестъра в града за този творчески сезон. Участваха и четирима музиканти от ансамбъл "Либертанго”: Александър Зайранов (цигулка), Виктория Боянова (пиано), Ася Караиванова (контрабас) и Стоян Караиванов (бандонеон). Бяха изпълнени мелодии на популярни танга.
За публиката Община Шумен осигури безплатен транспорт с автобуси за желаещите да посетят концерта на Стария град. Общественият транспорт превози зрителите от сградата на Община Шумен до крепостта и обратно след края на концерта.
Александър Зайранов каза, че ансамбъл „Либертанго“ е създаден през 2022 г., а първият концерт е бил в Зала „България“. "В началото, когато започнахме репетициите през 2022 година, имахме честта да присъстваме в България в майсторски клас на бандонеониста Даниел Бине
Китайската централна банка ще издаде комплект възпоменателни монети с най-високата дървена пагода в света, предаде Синхуа. Комплектът ще се състои от три монети, които са законно платежно средство в Китай. Две от тях ще са златни и една ще бъде сребърна монета.
На лицевата страна и на трите монети е изобразена пагодата на Шакямуни на храма Фогун в окръг Инсян, провинция Шанси, Северен Китай. Религиозната постройка, известна като Дървената пагода на окръг Инсян, е построена през 1056 г. Сградата е с височина 67,31 м и е най-високата и най-старата дървена многоетажна постройка в света според ЮНЕСКО.
Първата кръгла златна монета с тегло 100 грама и номинал 1500 юана (около 210 щатски долара) е с максимален тираж 600 броя. На обратната страна са изобразени птици, облаци и планини. Втората е с тегло 5 грама и е с номинал 80 юана и максимален тираж от 10 000 броя.
На пода са заковани тънки дървени ленти във формата на кръст, които показват на актьорите къде се намират.
"Ние, които не виждаме, се ориентираме по звука от стъпките на сцената. Понякога молим останалите да въздъхнат, за да ги открием, или да щракнат с пръсти", казва Чела де Ферари, допълвайки, че иска на всяка цена да избегне пораждането на желанието "някой да ни хване за ръка, за да ни придружи".